עיסוי לנשים בהריון - מה מותר ומה אסור?

אין ספק שהיריון היא תקופה מופלאה, מלאה בקסם והתרגשות לקראת התינוק שהולך להגיע. יחד עם זאת, יש גם הרבה כאבים שמגיעים עם ההיריון. בין אם אלו הירכיים שזועקות מכאב אחרי יום ארוך על הרגליים או הגב שפועם הכאב כשהוא תומך בבטן הגדלה, שלא לדבר על כפות הרגליים הנפוחות – אז…במצב כזה, מסאז בהיריון יכול להישמע כמו רעיון לא רע בכלל.

אולי בן הזוג שלך אפילו שם לב כמה כואב לך והציע מעצמו עיסוי. אבל כמו רוב הדברים בהריון, אולי את תוהה אם זה בטוח לקבל עיסוי במהלך ההיריון. במאמר הזה אנחנו הולכים לענות על כל השאלות, ולציין כמה דברים שחשובים לכל הריונית לדעת.

מסאז לנשים בהריון

תוכן עניינים

האם מותר לעשות מסאז' בהיריון?

התשובה הקצרה: כן, עיסוי לנשים בהיריון הוא בדרך דבר בטוח לחלוטין.

כמובן שחשוב לשתף את הרופא שלך לפני שאת הולכת לספא כדי לקבל עיסוי ולפנות רק לספא בו יש מטפלים שמוכשרים לעסות נשים הרות, שכן – יש נקודות שאסור לגעת בהן בחוזקה (נגיע לזה בהמשך המאמר).

אז למה אומרים שאסור מסאז' בהיריון?

הרבה נשים הרות שוללות מראש את החוויה המפנקת בספא בגלל שהן שמעו שאסור לעשות מסאז' בזמן היריון, אבל כאמור זה ממש לא מדויק. עיסוי בהיריון נחשב לבטוח לחלוטין כל עוד הוא לאחר השליש הראשון. כדאי להימנע מעיסוי לפני כן כי זה יכול לגרום לך להרגיש סחרחורת או להגביר את הבחילות – וכנראה שאינך רוצה להחמיר את בחילות הבוקר שלך בשוגג. יש מעסים רבים שלא יתנו לך עיסוי בשליש הראשון בגלל שהם חוששים שזה עלול לגרום להפלה, אבל יש מעט עדויות רפואיות שמצביעות על כך שזה נכון.

אז אם את מתכננת לעשות עיסוי בהיריון, חשוב ליידע את המטפל לפני, לספר לו את שבוע את וכמובן במהלך העיסוי ליידע אותו אם את חשה בכאב, אי נוחות או לחץ.

האם מותר לעשות מסאז בהריון?

למי כדאי להימנע מעיסוי במהלך ההריון?

במידה ואת סובלת מאחת התופעות הבאות, אז עדיף לך להימנע לחלוטין מעיסוי בזמן היריון:

  • היריון בסיכון
  • רעלת היריון
  • לחץ דם גבוה
  • קרישי דם
  • בעיות עם השליה
  • סוכרת היריון

עיסוי בהיריון – מאיזה שבוע מותר?

הרבה נשים פונות אלינו ושואלות מאיזה שבוע אפשר לעשות מסאז' בהיריון, אז כמו שכתבנו למעלה – ההמלצה היא אחרי השליש הראשון, אחרי שבוע 16.

מסאז לנשים בהריון החל מהשבוע ה-16

מהם היתרונות של פינוק כמו ספא לנשים בהיריון

רובנו מנהלים חיים עמוסים, אז זה לגמרי דבר נהדר לתת לעצמך פסק זמן להירגע ולהתמקד בעצמך ובתינוק הגדל בתוכך. בנוסף, אם את סובלת מכאבים, כאבים ותשישות במהלך ההריון, טיפול מרגיע יכול לחולל פלאים. טיפולים כמו עיסוי שוודי עדין יכולים לעזור להעלות את רמות האנדורפין, האוקסיטוצין, הסרוטונין והדופמין. נוירוכימיקלים אלה משפיעים על רמות האושר שלך ויגרמו לך להרגיש טוב. עיסוי יכול גם להפחית את רמות הורמון הלחץ קורטיזול.

היתרונות של מסאז בהריון

אזורים שיש להימנע מעיסוי במהלך ההיריון

הגוף שלך בהריון צריך להיות ממוקם ולהיתמך באופן שונה מזה של אישה שאינה בהריון – לנוחותך וכדי שהתינוק שלך יהיה בטוח ברחם. במהלך העיסוי, עליך לשכב על הצד – לא על הגב או הבטן – או לשבת זקוף, כשאת שוכבת למחצה.

למה זה? בתור התחלה, שכיבה על הבטן היא לא נוחה. בנוסף, שכיבה על הגב לאחר שבוע 20 עלולה להפעיל לחץ על כלי הדם, כולל אבי העורקים והווריד הנבוב התחתון, מה שיכול להגביל את זרימת הדם.

כמו כן, ייתכן והמעסה יהיה זהיר במיוחד עם חלקים מסוימים בגופך:

  • הבטן שלך – סביר להניח שתרצי להימנע מעיסוי הבטן הגדלה שלך והאזור סביבה כי זה עלול לפגוע בך או בתינוק. עם זאת, זה בסדר תנועות שפשוף עדינות, ליטופים יכולים לעשות רק טוב.
  • רגליים – זה בסדר לעסות בעדינות או ללטף את הרגליים, אבל וודאו שהמעסה שלכן לא לוחץ חזק מדי באזור. כשאת בהיריון, זרימת הדם ברגליים יכולה להאט – מה שעשוי להיות אזור עם פוטנציאל לקרישי דם.

למה הכשרה מקצועית של המעסים שלך חשובה?

אין שום דבר רע בקבלת עיסוי עדין מבן/בת הזוג או מחבר/ה אם תשמרו על אמצעי הזהירות שציינו קודם. אבל אם תחליטי לקבל עיסוי מקצועי בספא, וודאי שאת מחפשת צוות מעסים שהוכשר לעיסוי טרום לידתי. הגוף שלך יעבור שינויים רבים במהלך ההיריון והלידה. חשוב למצוא איש מקצוע שמבין את כל מה שקורה בגוף שלך כדי שיוכל להתאים את העיסוי לצרכים שלך.

ספא לנשים בהיריון – במלון דן אכדיה

עיסוי לנשים בהיריון שמוצע בספא דן אכדיה – הוא עיסוי נעים, עדין וצוות המטפלים שלנו אינם מבצעים בו הפעלת לחץ חזקה כמו בעיסויים רגילים או תנועות מהירות. בנוסף, אנו דואגים להשתמש בקרמים ושמנים מיוחדים, שמותאמים במיוחד עבור נשים הריוניות ואינם דומים למה שמשתמשים בעיסוי רגיל. במלון ספא דן אכדיה תוכלי למצוא תפריט טיפולים רחב, עם טיפולי מגע שמומלצים במיוחד לנשים בהיריון – בניהם שיאצו, שוודי הוליסטי ועוד.

לסיכום

בעוד שנשים רבות מתלבטות אם כדאי לעשות עיסוי בהיריון – ברוב המקרים זה בטוח לחלוטין, רק וודאי שאת מתייעצת עם הרופא שלך לפני שאת קובעת תור. אנו בספא מלון דן אכדיה מזמינים אותך להגיע לחוויה מרגיעה שתתמוך בכל מערכות הגוף, טיפול עדין ומלטף שימלא אותך במצברים ושלווה עמוקה. למידע נוסף ותיאום תור התקשרי אלינו עוד היום.

יצירת קשר
להזמנת טיפול מפנק

צור קשר

דילוג לתוכן